Skip to main content

Uitgelicht

Lex Kruijver stopt als directeur Marketing Zaanstreek

Na vier jaar als directeur van Stichting Marketing Zaanstreek, stopt Lex Kruijver per 1 januari 2020 bij de Zaanse marketingorganisatie. Kruijver is sinds oktober 2015 verbonden aan Marketing Zaanstreek en werd in 2016 directeur. Marketing Zaanstreek werkt, samen met gemeente en partners in de stad, continu aan een positiever imago van de Zaanstreek. Vanaf het […]

Citymarketing is voor bewoners

Destinatiemarketing en citymarketing worden vaak als synoniemen gebruikt. Regelmatig roepen (lokale) politici dat citymarketing goed is voor de groei van toerisme. De definitie van European Cities Marketing maakt duidelijk dat deze blik te beperkt is: Citymarketing is a shared and common strategy to reach economic development and welfare for inhabitants, visitors and companies within cities. […]

Sponsorbestedingen in 2018 gestegen

Voor het eerst sinds 2012 zijn de sponsorbestedingen in Nederland weer gestegen. In 2018 zijn de uitgaven voor sponsoring gegroeid van 755 naar 760 miljoen euro. Dat blijkt uit de onlangs verschenen nieuwe SponsorMonitor 2019 met het overzicht en profielen van de 100 grootste sponsors van Nederland. Download factsheet Rabobank is opnieuw de grootste sponsor […]

Nationaal Congres Citymarketing m.m.v. Respons

17 juni vindt het Nationaal Congres Citymarketing plaats in Eindhoven. Op 17 juni vindt het eerste Nationale Congres Citymarketing plaats nadat het Netwerk Citymarketing en Respons hebben besloten om hun beide congressen over citymarketing samen te voegen. Deze eerste editie nieuwe stijl vindt plaats in Eindhoven en heeft als thema ‘transformatie’ meegekregen. Respons is zowel […]

Totaal aantal beurzen herstelt, groei aantal publieksbeurzen en daling aantal vakbeurzen houdt aan.

Een totaal van 560 beurzen heeft 6,2 miljoen bezoekers getrokken in 2018, verdeeld over 162 vakbeurzen en 398 publieksbeurzen. Het contrast van deze ‘beurzenwig’ werd de afgelopen jaren steeds groter. Vandaag worden de branchecijfers van 2018 gepresenteerd tijdens de CLC-VECTA Beurscijfers & Ketenoptimalisatie in Breepark door onderzoeksbureau Respons, die in samenwerking met branchevereniging CLC-VECTA jaarlijks […]

Efteling weer belangrijkste dagattractie, Zaanse Schans trekt meeste internationale bezoekers

11e Top 50 Dagattracties Net als voorgaande jaren is De Efteling nummer één in de Dagattractie Top 50 en vergroot het verschil met de nummer twee Lovers uit Amsterdam. De stijging bedroeg 164.627 bezoeken ten opzichte van 2017, te verklaren door enerzijds meer verblijfsgasten uit binnen- en buitenland en anderzijds door meer verkochte abonnementen. De […]