Respons is een kennis-, onderzoek- en adviesbureau gespecialiseerd in evenementen, toerisme en citymarketing.

Kern van de activiteiten zijn evenementendata die we verzamelen, onderzoeken, verrijken en analyseren. Respons publiceert vanuit deze gegevens informatie over bijvoorbeeld bezoekersaantallen, bezoekersprofielen, organisatoren, sponsoren, subsidies én mediabereik. Autoriteit verwierf Respons met de periodiek verschijnende ‘monitoren’ zoals de TOP100, de Gemeente Top 50 (G50) en de SponsorMonitor. In samenwerking met verschillende partners zijn ook de Beurzen Monitor en Festival Monitor tot stand gekomen.

Inmiddels is Respons een veelzijdig kennis-, onderzoek- en adviesbureau dat naast evenementen gespecialiseerd is in toerisme en citymarketing. Vanaf 2018 zijn de adviesactiviteiten van Lex Kruijver (voorheen DNA) en Eduard Pieter Oud (voorheen DY) ondergebracht onder het Respons label.

Onder onze opdrachtgevers bevinden zich city- of destinatiemarketing organisaties, evenementenorganisatoren, branche organisaties, (semi) overheden en bedrijven. Onderwerpen die wij regelmatig oppakken zijn evenementenanalyses, publiek-private samenwerking, gebiedsmarketing, management & organisatie vraagstukken en cityhospitality.

Naast het analyseren van de evenementendata is Respons een partij voor (interim) management, quick scans, marketingplannen, (praktische) adviesopdrachten en presentaties. Wij vertalen jouw vraag naar een maatwerk oplossing. Zelf of met hulp van specifieke experts in ons uitgebreide netwerk.