Respons is een kennis-, onderzoek- en adviesbureau gespecialiseerd in evenementen, toerisme en citymarketing en gevestigd in Amsterdam.

Kern van de activiteiten zijn evenementendata die we verzamelen, onderzoeken, verrijken en analyseren. Respons publiceert vanuit deze gegevens informatie over bijvoorbeeld bezoekersaantallen, bezoekersprofielen, organisatoren, sponsoren, subsidies én mediabereik. Autoriteit verwierf Respons met de periodiek verschijnende onafhankelijke ‘monitoren’ zoals de TOP100, de Gemeente Top 50 (G50) en de SponsorMonitor. In samenwerking met verschillende partners zijn ook de Beurzen Monitor en Festival Monitor tot stand gekomen. We kennen een divers bestand aan afnemers van onze dataproducten zoals overheden, onderwijsinstellingen, venues en eventorganisatoren.

In ruim 25 jaar is Respons uitgegroeid tot een veelzijdig kennis-, onderzoek- en adviesbureau dat naast evenementen inmiddels ook gespecialiseerd is in toerisme en citymarketing. Vanaf 2018 zijn de adviesactiviteiten van Lex Kruijver (voorheen DNA) en Eduard Pieter Oud (voorheen DY) ondergebracht onder het Respons label. In 2019 is daar Milou Aarts (voorheen CISTR) toegevoegd aan het team van specialisten. Naast deze specialisten maken we gebruik van een enthousiast team van dataverzamelaars en researchers.

Onder onze opdrachtgevers bevinden zich city- of destinatiemarketing organisaties, evenementenorganisatoren, branche organisaties, (semi) overheden en bedrijven. Onderwerpen die wij regelmatig oppakken zijn evenementenanalyses, publiek-private samenwerking, gebiedsmarketing, management & organisatie vraagstukken en cityhospitality.

Naast het analyseren van de evenementendata is Respons een partij voor (interim) management, quick scans, marketingplannen, (praktische) adviesopdrachten en presentaties. Wij vertalen jouw vraag naar een maatwerk oplossing. Zelf of met hulp van specifieke experts in ons uitgebreide netwerk.

Als je wilt weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op!