Respons richt zich op drie vakgebieden waartussen een grote synergie bestaat: evenementen, toerisme en citymarketing. Daarnaast beschikken we over kennis over o.a. sponsoring en gastheerschap.

Evenementen

Respons kan beschouwd worden als dé specialist op het gebied van evenementendata in Nederland. Data wordt onder leiding van de marktanalist/productmanager door een gedreven team van researchers verzameld, onderzocht, verrijkt en geanalyseerd. Wij presenteren de gegevens in onze diverse ‘monitoren’ die vol staan met nuttige en interessante informatie.

De monitoren zijn het hele jaar online toegankelijk via verschillende databases en worden deels uitgegeven in hardcopy. Toegang tot de monitoren is voorbehouden aan abonnees, echter is éénmalige aanschaf mogelijk.

Aan diverse partijen leveren we maatwerk die gebaseerd is op onze data of  leveren data via een API . Zo voorzien we bedrijven van data over evenementen zodat zij hun bedrijfsvoering of capaciteit daar op kunnen aanpassen. Daarnaast publiceren bedrijven (een selectie van) onze data in hun eigen (online) media.

Toerisme

De voorspelling is dat het toeristisch bezoek aan Nederland de komende jaren fors groeit. Sowieso heeft de bedrijfstak zich ontwikkeld als een van de belangrijkste ter wereld. Hoe profiteer je mee van de groei zonder dat het leidt tot overlast? Welke spelers moeten betrokken worden bij toeristische ontwikkelingen? Destinatiemarketeers en VVV’s verbinden van oudsher toeristische partijen en vermarkten het bestaande aanbod, maar krijgen zij een andere rol en moeten ze worden omgevormd tot een citymarketing of destinatiemarketing & management organisatie? En hoe gaan we dan vervolgens om met de hospitality in onze destinatie, de VVV?

Met onze kennis en ervaring kunnen we zowel organisatorisch als uitvoerend worden ingezet. Wij schetsen een nieuwe organisatie, wij kunnen ‘m invullen maar wij schrijven net zo goed een nieuw marketing activiteitenplan of verzorgen een presentatie of workshop voor je stakeholders.

Citymarketing

Citymarketing wordt vaak gezien als synoniem voor destinatiemarketing, het werven van zoveel mogelijk toeristen/bezoekers. Maar citymarketing is veel meer. Het gaat over een gezamenlijke (publiek – private) en integrale aanpak, over economische ontwikkeling én welzijn en over een gezonde balans tussen wonen, werken en recreëren. Wat is de identiteit van mijn gemeente en hoe vertaal ik die in de communicatie naar (potentiële) bedrijven, bewoners of bezoekers, hoe gebruik ik die bij citybranding en placemaking?

Of het gaat om een geïntegreerd citymarketing plan, de verantwoording van de activiteiten in KPI’s, het omvormen van een destinatiemarketing organisatie (DMO) naar een citymarketing organisatie (CMO) of het aanhaken van stakeholders, we hebben de ervaring om je verder te helpen.