Organisaties moeten continu veranderen om de buitenwereld te blijven bedienen. In ons vakgebied moeten organisaties vandaag de dag inspelen op de snel veranderende behoeften van enerzijds stakeholders (oa. bedrijfsleven, overheden) en anderzijds de consument. Voor het inspelen op snel opvolgende veranderingen wordt er om een interne organisatie gevraagd die hieraan voldoet. Organisatieverandering is geen makkelijk proces en brengt complexiteit met zich mee. Deze verandertrajecten vragen om deskundige begeleiding om dit proces met succes te volbrengen.

Respons biedt organisaties specialisten aan die complexe fusietrajecten en reorganisaties kunnen begeleiden. Een ervaren specialist, een DMO of een CMO, denkt het veranderingsproces uit en zet een koers uit voor korte of langere tijd, geven leiding (interim), coachen en ontwikkelen van medewerkers.

 

 

 

 

 

 

 

 

Voor vragen over (interim) management:  contact@respons.nl

Uitgevoerde of uitvoerende opdrachten:

Moco Museum Amsterdam

Modern Contempory (Moco) Museum is een privaat museum sinds 2016 gevestigd aan het Museumplein in Amsterdam. Het toont moderne kunst (waaronder Banksy) aan ruim 500.000 bezoekers per jaar waarvan 70% toerist en meer dan de helft jonger dan 35 jaar. Eduard Pieter Oud was als (interim) Zakelijk directeur in de periode januari – oktober 2018 verantwoordelijk voor de (ontwikkeling van de) exploitatie van het museum en giftshop met specifieke aandacht voor operatie & organisatie (HR), marketing & sales en relatiebeheer. Opdracht was de organisatie van de startup fase naar een next level te brengen.

Alkmaar Marketing

Alkmaar Marketing is de citymarketing organisatie voor Alkmaar en omgeving die bewoners, bezoekers en bedrijven wil verbinden. Een compact team van medewerkers promoot Alkmaar en helpt de stad en regio zich te ontwikkelen als ideale woon-, werk-, bezoek-, onderneem- of leerstad. Eduard Pieter Oud is Interim directeur sinds oktober 2018 met als aandachtsgebieden een nieuwe, strategische koers uit te werken voor de stichting en de medewerkers mee te nemen in die ontwikkeling, invulling te geven aan mogelijke samenwerking en het beter verbinden van de organisatie met de stakeholders in de stad en dan vooral de politiek.

Marketing Zaanstreek

Als (interim) directeur bestuurder is Lex Kruijver verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en de doorontwikkeling van Marketing Zaanstreek, de citymarketingorganisatie van Zaanstad. Deze opdracht volgde op een adviesrapport citymarketing dat Respons eerder voor Zaanstad opstelde. Onder leiding van Kruijver, haalde de Stichting Marketing Zaanstreek vervolgens een meerjarige opdracht binnen na een Europsese aanbesteding en sindsdien wordt er samen met stakeholders en een compact team gewerkt aan met name het bereiken van doelen op het gebied van wonen en bezoeken (toerisme) onder het nieuwe label Zaans. De Zaanstore/VVV is een onderdeel van deze activiteiten.